Päätin koukuttaa kaverini maantiepyöräilyyn, joten
lähdettiin vähän kruisailemaan Lahnakoskesta etelään Alaveteliin päin.
Sieltähän löytyi aivan huikean hienot päällystämättömät tiet, joilla kuitenkin
pystyi ajamaan kombolla maantiepyörä + cyclocross. Tiet polveilivat
maalaismaisemien keskellä antaen välillä hurjat kyydit alamäessä ja nostaen
kunnon hiet pintaan ylämäessä. Aurinko paistoi ja tuulikaan ei ollut liian
kova. Lyhyt pätkä pyrähdettiin Jyväskyläntiellä, josta koukkasimme Åbackan
riippusillalle.
Kotona odotti tietysti valmiiksi lämmitetty pihasauna.
Kaveri tykkäsi, että WIIII!
VastaaPoistaMitähän leveämpi sarvi mahtaa maksaa, jos ottaisin teidän pyörän talteen...
Jee, kiva kun tykkäsit! :) En osaa sanoa, käy kysymässä pyöräliikkeestä onnistuuko ja paljon maksaa? Tai sitten näytät pyörää isille. :P
VastaaPoistaSuomessa sarvet varmasti maksavat maltaita, suosittelen tarkastelemaan ulkomailta jos leveys on selvillä ja tiedossa joku joka sen osaa laittaa paikoilleen. Halvin perusmalli varmasti riittää aloittelijalle, näyttäisi ulkomailla noiden hinta olevan luokkaa vähän alle 30 eurosta vähän reiluun 50 euroon. Omakohtaisesti bike-discount.de ja chainreactioncycles.com ovat molemmat toimittaneet ongelmitta.
VastaaPoistaTekisi mieleni muutenkin avautua noista Suomen hinnoista, vaikka sitä kuinka haluaisi tukea paikallista kivijalkaliikettä niin mieli kääntyy kun hinnat ovat tietyissä osissa vähintään 100 % kalliimmat. (Härskeimpänä tulee mieleen pyöränketjujen pikalukko, Saksassa moinen pieni metalliosa maksaa noin euron. Tähän päälle vaikka yksin tilattuna 5,9 euroa postikuluja ja postin setä tuo sen ovelle asti. Ja sama osa maksaa kivijalkaliikkeessä yli 10 euroa.