Treeniviikot 44 ja 45



Polkujuoksuohjaajakurssin jälkeen oli kiva pitää pari päivää vapaata juoksusta. Alkuviikosta kävin lähinnä kävelyillä illalla ja lounasaikaan. Keskiviikkona piti päästä taas avantoon ja vitsit miten hyvä olo siitä tuleekaan. Illalla on ihanan rentoutunut fiilis ja yöunet maistuu.

Torstaina pääsin taas juoksun makuun kun kävin t_o_d_e_l_l_a hitaan lenkin kotiovelta. Meinasi tulla tuskanhiki ihan vain tuon vauhdin suhteen, mutta siitäkin selvittiin. Kiva tämä pk-kausi yhdistettynä pikkuisen laskeneeseen kuntoon. :D

Lauantaina pääsin tekemään ihanan maastopitkiksen Öjan poluilla. Keli oli liukkauden ja märkyyden takia haastava, mutta hiljaa hipsutellen etenimme ja pidimme välillä taukoa. Joku oli metsuroinut reitillä ja kantanut kaikki risut suoraan polulle melko pitkällä pätkällä. Liekö kiusantekoa? Etenemistä se ainakin hankaloitti.

Seuraavalla viikolla oli ohjelmassa porrastreeniä ja voi veljet miten raskaalta se tuntui. Roskarukan uusitut portaat toimivat tosi hyvin, ja teimme yhteensä kuusi nousua ylös. Porrasosuus meni juosten ja loppumäen kävelimme ylös. Alaspäin otettiin mahdollisimman rentoa ja reippaasti etenevää alamäkijuoksua. Tosi kiva!

Kroppa tuntuu palautuvan melko hitaasti nyt treenistä, joten pitää mennä sen mukaan. Torstaina pääsin tekemään pienen 5 km:n juoksulenkin maantiellä. Jalka ei oikein tykännyt alustasta ja jouduin kävellä osan matkasta. Pitänee taas mennä moikkaamaan jäsenkorjaajaa ennen kuin ollaan samassa tilanteessa kuin viime keväänä.



Viikonloppuna oli suunnitelmissa heittää kympin ”pitkis” lauantaina Sokojan poluilla. Lähdimme miehen kanssa reippain mielin etenemään, ja kuuden kilometrin hujakoilla huomasimme että vissiin tuli mentyä väärää reittiä kun auto on jo näkyvissä… Kävi se näinkin, ja heitimme puuttuvat neljä kilsaa seuraavana aamuna. Olikin kiva saada vähän elimistöä käyntiin ennen isäinpäivän herkkuövereitä.

Olen ottanut lankku & punnerrushaasteen vastaan, eli pari viikkoa on jo vedetty joka päivä kasvavassa määrin näitä ”suosikkilajeja”. Myös leukoja ja dippejä on tullut harva se päivä, eli kyllä tästä vähitellen kuntoudutaan. Vielä kun tohtisi aloittaa tuolla jalalla kuntosalitreenit, mutta eiköhän sekin päivä pian koita. 



Treeniviikko 44

Ma: Lounaskävely 20 min
Ti: Lounaskävely 30 min
Ke: Avantouinti
To: Juoksu 5 km/45 min. Sykevyö vielä hukassa.
Pe: Lepäilyä
La: Polkujuoksu 10 km/1 h 47 min.
Su: Lepäilyä

Treeniviikko 45

Ma: Lounaskävely 30 min
Ti: Mäki/porrastreeni 40 min – 6 kertaa ylös
Ke: Lepäilyä
To: Juoksu 5 km/40 min
Pe: Lepo
La: Polkujuoksu 6 km/1 h
Su: Polkujuoksu 4 km/33 min