Matkaasi tälle päivälle


Tätä metsää rakastan: 
naavapartakuusia 
suopursusoita 
kivikkorinteitä 
neulaspolkuja 
Rakastan iltaan hiljenneenä 
kevään lauluja helisevänä 
myrskyssä kohisevana. 
Tätä karua 
hoitamatonta. 
Keloineen pahkoineen 
lahorastaineen. 
Tätä metsää rakastan. 
Tätä maata. 


- Maaria Leinonen



Tämän maiseman syliin synnyin 
metsän kämmenelle 
Opin hengittämään sen tahtiin 
Syvään. Kiireettä. 
Opin sen askeleet. Laulut. 
Sen osaksi juurruin. 
Opin näkemään metsän puilta, 
puut metsältä. 
Kuulemaan perhosen lennon, 
näkemään tuulen liitelyn 
niityn yllä. 
Nyt 
missä tahansa 
mutta kotona tässä maisemassa. 


- Maaria Leinonen



On asioita,
jotka tietää vain ystävistä ymmärtävin.
Vetäytymättä se kuuntelee
ja lohduttaa loputtomasti.
Se riemastuu, kun tapaamme,
kaipaa minua,
vaikka olisin poissa vain hetken.
Se tietää olevansa minun
ja että minä olen sen
varmasti, täydesti, aina.


-Pia Perkiö-



Sinä olet metsä minun poluilleni,
meri minun laivoilleni,
taivas tähdilleni,
sammumaton nuotio hankieni keskellä,
hiljaisten iltojeni toteutunut haave,
niin tosi.


- Pia Perkiö-



Nukkumaan käydessä ajattelen: 
Huomenna minä lämmitän saunan, 
pidän itseäni hyvänä, 
kävelytän, uitan, pesen, 
kutsun itseni iltateelle, 
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, 
kehun: Sinä pieni urhea nainen, 
minä luotan sinuun. 


- Eeva Kilpi, Laulu rakkaudesta ja muita runoja, WSOY 1972



Ihanaa runon ja suven päivää! 


Löytyisikö lisää runoja jaettavaksi? Mikä on lempirunosi? 


Seuraa Instagramissa/Facebookissa

Lähetä kommentti

Instagram

Luontoloinen. Theme by BD.