Treeniviikko 17

Hupsista, päivät vain lentävät ja viime viikon treenikuulumiset jäi julkaisematta. Mutta korjataas asia pikaiseen! Viime viikolla ilmassa oli pientä flunssan poikasta ja otin treeneissä rauhallisesti. Mr. Luontoloinen saikin lenssun vähän tukevammin vaivoikseen joten treenailin pääasiassa itsekseni.

 Alkuperäinen ajatus oli tehdä meidän "Hullunlenkki" Öjassa jo viime sunnuntaina ja hiimailin siitä syystä viikon juoksutreenien suhteen. Lopulta päätettiin siirtää lenkkiä viikolla (jaiks, eli tälle sunnuntaille!) ja juostiin vain yksi kierros Öjan aina yhtä viihdyttävillä poluilla.

Alkuviikosta otin lunkisti ja annoin kropan levätä edellisestä treeniviikosta. Maanantaina ja keskiviikkona venyttelin ja tein pientä coretreeniä, ja vasta torstaina kävin juoksemassa kympin lenkin. Juoksu tuntui hyvältä mutta korkeiden sykkeiden vuoksi kävelin kaikki ylämäet. Vissiin vähän flunssapöpö vaivasi. Perjantai ja lauantai menikin ihan arkiaktiivisuuden piikkiin ja olin töissä Kokkolan Erä- ja puutarhamessuilla.

Kokkolan osastolla retkeilyreittien ja haitallisten vieraskasvilajien messuemäntänä

Sunnuntain lenkki Öjassa olikin ihan oma tarinansa, sillä sekä ilma että keli eivät oikein suosineet juoksijoita. Polut olivat ihan järkyttävän märät ja osittain lunta oli melkein polveen saakka ja vettä vähintäänkin nilkan yli. Tuuli oli navakka ja sade vaihteli rännän ja veden välillä. Kahlasimme, lätsyttelimme pompimme ja väistelimme 22,2 kilometrin verran ja taukoineen aikaa kului 4,5 tuntia. Huhhuh.. Ja ei niitä taukojakaan hirveästi tullut pidettyä - siitä piti huolen navakka tuuli ja räntäsade. Mutta ollaan me sissejä!

Eväänä oli High5 Isogeelejä joita napsin 1/puoli tuntia sekä pari suklaapatukkaa. Vähän jotain tukevampaa olisin ehkä kaivannut, sillä aamupalasta oli jo useampi tunti ja takaisin oltiin vasta lähempänä iltaruokaa. Energiatasot pysyivät kuitenkin ihan hyvänä. Juomapuoli hoitui Salomonin juomarakon sekä parin testiksi otetun juomapullon avulla (joissa oli laimeaa urkkaa).

HiHin vajaa (heh) edustus paikalla. Tällä jengillä ei meno hyytynyt kelistä huolimatta! 

Ei ihan munahanki näillä paikkeilla mutta alla oleva rakkakivikko vähän hidasti menoa. Tarkkana sai olla koko lenkin.

Niin nättiä! 

Jotta todellisuus ei unohtuisi. 

Salomonin Intensity -trikoot toimi tosi hyvin. Taidan lähteä näillä KK:lle. Kenkuloina luottopari Salomonin Pro-mallia ja Icebugin säärystimet. 


Treeniviikko 17:

Maanantai: Venyttely ja core 30 min
Tiistai: Lepo
Keskiviikko: Venyttely ja core 45 min
Torstai: Juoksu 10 km, 1 h 14 min. Keskisyke 149, maks 165
Perjantai: Lepo
Lauantai: Lepo
Sunnuntai: Juoksu 22,2 km, 4 h 30 min.



Kuis teidän treenit sujuu? Alkaako olla kisoja lähiviikkoina? 

2 kommenttia :

  1. Huhhuh, ompa kyllä ollut melkonen extreme juoksu teillä Öjassa! Meikäläistä ei olis kyllä tuonne saanu millään, täytyy myöntää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höps, olisit varmasti nauttinut. :D Nyt sunnuntaina uusiksi - saa tulla messiin. ;)

      Poista