Treeniviikko 15

Laukku: RedDog Voyager Leather BagPod

Eipä tullut ehjä treeniviikko tälläkään kertaa, mutta tämä on tätä elämää. Etukäteen oli jo tiedossa että meidän pääsiäisen reissusuunnitelmat tulisivat sotkemaan juoksemista, joten päätin olla stressaamatta koko asiaa ja juosta sen minkä ehtii. Kyllähän sitä reissussa tulee aina käveltyä koko päivä joten liikunnanpuutteesta ei ainakaan tarvinnut kärsiä.

Alkuviikosta kävin poikkeuksellisesti vetämässä pitkän lenkin jotta se viikon tärkein juoksu ei jäisi toteutumatta. Halusin myös saada vähän polkutuntumaa, joten suuntasin rohkein mielin Perhonjoen retkeilyreitille vaikka tiesin että sulamisvesitilanne oli ihan parhaimmillaan. Yhdistin pitkiksen työmatkaani ja heitin työpäivän jälkeen juoksukamppeet niskaan, evästä juomareppuun (Salomon) ja lähdin uhmaamaan ulvovaa tuulta ja räntäsadetta.

Matkan varrella sää parani ja pitkiksestä tuli ihan timanttisen hieno ja matkan varrelle mahtui kaikenlaista juoksualustaa. Välillä sain lömpsötellä rennosti metsäautobaanalla ja välillä puikkelehtia pienillä kivisillä poluilla ja kahlata reisiä myöten jäisessä vedessä. Vaellusten myötä epämukavuusaste on vähitellen hilautunut melko tappiinsa, joten pieni märkyys on suorastaan plussaa. 

Matkaa kertyi yhteensä vähän päälle 20 kilometriä ja aikaa kului taukoineen ja pienien kiertoteiden kautta kolme tuntia. Jos nyt ajatellaan vaikka meidän karhunkierroksen varovaista tavoiteaikaa olisin voinut viettää maastossa vielä tunnin!







Pitkiksen jälkeen otin reilusti kaksi päivää palautumisaikaa ja annoin kropan levätä. Lepoa se tuntuikin tarvitsevan kaikkien pakkauskiireiden, hautajaisten ja muiden tehtävien lomassa. Jalat kestivät hyvin eikä vasen kinttu oireillut yhtään. Väsymys oli enemmän yleisesti läsnä kropassa.

Mietittiin juoksukamppeiden ottamista reissuun mukaan, mutta aikatauluja tihrustaessa todettiin että menee liian suorittamiseksi. Hauskempaa ottaa ne kunnon yöunet ja tulla kotiin palautuneena kuin herätä kukonlaulun aikaan juoksulenkille että ehtii toteuttaa prikulleen tarkkaa juoksuohjelmaa. Sitä ehtii sitten aikatauluttaa kotona ihan riittämiin.

Reissu itsessään oli onnistunut ja matkustettiin Helsingin kautta laivalla Tallinaan yhdeksi yöksi, ja taas takaisin Helsinkiin ystäviä tapaamana ja Saara Aallon keikalle (moni varmasti bongasi kuvat Instagramistani). Sää oli melko viileä mutta olin pukeutunut sen mukaisesti kerrospukeutumisen oppikirjan mukaisesti ja pahin vilu pysyi loitolla. Tallinnassa tuli käveltyä runsaasti ja syötyä hyvin. Kyllähän siellä aina vuorokauden viihtyy mutta pidemmällä reissulla olisi pitänyt jo suunnata keskustan ulkopuolelle.










Saara Aallon keikka taasen oli ihan huikean hieno. Lavalla nähtiin Xfactorin voittaja Matt Terry, Michael Monroe, Teemu Roivanen ja Suvi Aalto, joista jälkimmäisen duetto Saaran kanssa oli ehkä keikan parasta antia. Mitään kovin uutta ja yllättävää siellä ei tapahtunut, mutta pari tuntia vierähti nopeasti ja oli hieno nähdä kun areena oli ihan viimeistä paikkaa myöten loppuunmyyty. Konsertista jäi käteen positiivista energiaa ja hyvää mieltä.






Kotona oltiin sunnuntaina melko myöhään, mutta oli pakko silti päästä vähän ulkoilemaan. Treeniviikko päätettiin mukavaan 6 km:n lömpsöttelyyn tiellä ja maastossa ja käveltiin kun siltä tuntui. Sykkeissä huomasi viikonlopun valvomiset ja matkustelut. Onneksi maanantain saa vielä lomailla!



Treeniviikko 15

Maanantai: Fyssarin ohjeilla coretreeniä ja venyttelyä 45 min
Tiistai: Juoksu 20.57, 3 h 13 min. Keskisyke 155, maks 172
Keskiviikko: Lepo
Torstai: Lepo 
Perjantai: Kävelyä Tallinassa
Lauantai: Kävelyä Tallinnassa
Sunnuntai: Juoksu 6 km, 50 min

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti